dinsdag 8 september 2009

Tom Pintens

Afgelopen weekend was ik naar Into the Great Wide Open op Vlieland. Een geweldig festival, erg genoten. Mooie muziek, fijne sfeer, prachtige omgeving... Op dat festival had ik het genoegen om Tom Pintens voor de tweede keer live te mogen aanschouwen. De eerste keer was met band in de Paradiso bovenzaal, dit keer kwam hij alleen. Ik schrijf dit stukje over hem, omdat ik vind dat zijn muziek meer aandacht verdient. Zijn laatste plaat, Winter Maakt Ons Vrolijk, is alweer een tijdje uit, maar is wonderschoon. Ga hem luisteren. Voor de teksten ('dit keer op het werk zal ik niemand meer ontmaagden...'), voor de melodieën en voor het Vlaamse accent.. Hij heeft trouwens ook de plaat van Roosbeef opgenomen en gaat de volgende ook doen. Misschien dat dat de nieuwsgierigheid extra prikkelt... Ow, kom trouwens eens langs bij een van de volgende optredens! Vrijdag Nijmegen, zondagmiddag Utrecht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten